Aktualności

ROGOZ AUDIO ANTI-VIBRATION AUDIO STAND 5SMX12/BBS

STOLIK ANTYWIBRACYJNY ROGOZ-AUDIO 5SMX12/BBS

Wpływ na czystość, klarowność brzmienia, na wyrazistość detali i barwy słychać było nawet przy dużo droższym gramofonie Vertere. Brało się to przede wszystkim z bardziej czarnego tła, czy inaczej rzecz ujmując z mniejszej ilości szumu tła, który, niby niezauważalnie, ale jednak wpływa na odbiór muzyki. Przy obu gramofonach ustawionych na Rogozu nie omieszkałem pochodzić wokół stolika, a nawet mocno potupać, co nie miało żadnego wpływu na odtwarzanie muzyki potwierdzając dobrą izolację od drgań.

W przypadku lampowych przedwzmacniaczy – mojego ModWrighta LS100 oraz testowanego Air Tighta ATC-2 – ustawienie ich na 5SMX12/BBS z jednej strony pogłębiło nasycenie dźwięku, dało wrażenie jeszcze większej organiczności, z drugiej natomiast poprawiło kontrolę i precyzję prezentacji. Dźwięk zrobił się bardziej jeszcze płynny, gładszy, ale bynajmniej nie poprzez zaokrąglenie krańców pasma. Dźwięk zrobił się bardziej energetyczny, żwawszy. Zarówno bas, jak i tony wysokie, zyskały na zwartości i precyzji, acz bez jakiegokolwiek wyostrzania, czy utwardzania dźwięku. Prezentacja dostawała coś w rodzaju zastrzyku energii, ale dobrze kontrolowanej.

(„High Fidelity”, nr 149/2016)

ROGOZ AUDIO ANTI-VIBRATION AUDIO STAND 5SMX12/BBS

There was an improvement of the sound’s purity and transparency, and a better detail retrieval and more colorful presentation were noticeable when the Vertere landed on this rack. This improvement was primarily a result of a “blacker” background, or in other words of the lower background noise level, which is difficult to notice itself but impacts our perception of music. With both turntables on top of Rogoz I tried thumping and jumping around the rack to check whether or not it would influence playback. It didn’t, which proved a good isolation from even significant vibrations this rack provided.

I did a test with two tube preamplifiers too – my ModWright LS100 and Air Tight ATC-2. Placing them on 5SMX12/BBS shelves resulted on one hand with deepened saturation of sound that seemed even more natural, organic, on the other hand improved control and precision of presentation.

[High Fidelity No. 149, November 2016]